En reklamation är en för mycket

Under juni månad flyttstädade vi tusentals och åter tusentals kvadratmeter. Vi hjälpte ett en bra bit över hundra familjer och personer att städa göra en nollställning av ytskiktet för att göra den gamla bostaden redo för nästkommande bostadsägare. Trots vår gedigna erfarenhet av just flyttstädning går det ibland fel. En reklamation uppstår eller så är vi inte där den minut vi lovat att vara på plats.

Det spelar ingen roll om 199 flyttstädningar utförs fläckfritt för dig som anlitar oss för städning 200 och åker på den där reklamationen eller där en dubbelbokning skett. Föregående månad hände detta några av våra kunder och vi kan inte annat än att be om ursäkt för det inträffade. När du köper en tjänst av oss, oavsett vilken städning det gäller, ska du känna dig trygg och säker i tjänsten du beställt. Du ska veta vad du får och vara säker på vår leverans. Vi tar all kritik på största allvar och mottager gärna feedback på vad vi kan göra bättre för dig som kund. Vi jobbar ständigt med att förbättra vårt arbete och vår kommunikation mot dig som kund och det är ett arbete som aldrig har ett slut – något vi gillar!

Självfallet har vi de där 199 städningarna som gått bra, som fortlöpit fläckfritt. Men vi är inte nöjda förrän samtliga kunder är 100% nöjda. För det spelar ingen roll för dig som beställt städning nummer 200 om vi har 199 andra uppdrag som gått precis så som de ska – fullständig leverans till samtliga kunder är det enda som gäller och det vi strävar mot.

 

Dan Lainio
Glädjespridare
dan@cleaningservices.se

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>